vineri, 23 noiembrie 2012

Tabloul Martinei

Sunt ceea ce urmeză să devin!

Dumnezeu a creat omul după chipul şi asemănarea Sa.
Eu nu am fost o excepţie a creaţiei Divine. Discutând despre personalitatea mea, înşir următoarele rânduri:

     Născută într-un an cu Republica Moldova. Împreună am trecut peste multe. Spre exemplu, influenţa limbii ruse. Care mi-a fost dăruită de mama mea ucraineancă. Mai târziu, pe la vârsta de şase ani, am deprins şi alfabetul limbii române, păşind pe paginile Abecedarului. Ajutor în acele clipe grele mi-a fost propriul meu traducator. Profesoara de clasele primare, Dna Maria Chihai.

     Temperamentul pe care-l posed, la fel nu este unul pur. Mai bine zis este o îmbinare fizică. Însă predominant este temperamentul sangvinic. Având un aşa temperament, rezultă că sunt extrovertă. Extroverţii, din punct de vedere al psihologiei sunt oameni orientaţi mai mult pe prezent şi spre viitor, aşa sunt eu. În plus extroverţii sunt uşor adaptabili. În această capacitate de „adaptabilitate”, cum supuneam mai sus, mă asemăn cu sora-mi, Moldova. Nu pot să zic cine mi-a transmis dreptul de moştenire a darului de lider, însă această capacitate-mi este foarte aproape.

     Pragul facultăţii de jurnalism l-am păşit pentru a-mi învăţa Patria să conducă ea, pe cei ce o tachinează de 21 ani deja. Dacă se mai continuă într-un aşa tempou, atunci surioara-Moldova riscă să iasă la pensie înainte de timp.
Jurnalismul, supranumit „A patra putere”, mi-a permis să posed şi eu acest statut de putere, influenţă devenind viitor jurnalist. Celelalte trei puteri mi-au fost inaccesibile din punct de vedere financiar şi raţional. Dragostea pentru mass-media a fost cultivată-n mine de către ziarul raional. Acolo publicam primele articole, ce reflectau viziunea personală asupra problemelor sociale. Cu toate acestea prima mea publicaţie a fost o culegere de poezii. Pe care până atunci le vedeau doar filele carnetului meu. Cine ştie, poate devin şi-o scriitoare. Jurnalismul îmi oferă trei lucruri: Primul e să mă fac auzită. Al doilea să mă fac văzută. Iar al treilea, primordial, să mişc Moldova din loc. Promovând gândirea funcţionării unui calculator, care-n primul rând are nevoie de un „Antivirus”.

-Moldova, eu am nevoie de tine.
Împreună vom reuşi!
Împreună vom reuşi!

Martina Artene

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu